Heb je een klacht?

Dat is vervelend om te horen. We doen ons best om je zo goed mogelijk te ondersteunen. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Laat ons dan weten wat we beter kunnen doen. Zodat we samen op zoek kunnen naar een oplossing.

Drie stappen naar een oplossing

Jouw klacht kan bijvoorbeeld gaan over de manier waarop je bent behandeld door een medewerker of vrijwilliger. Of over de manier waarop we een situatie proberen op te lossen. Ook kan je het niet eens zijn met de manier waarop we met jouw privacy omgaan. Start dan bij stap 1 om jouw klacht te bespreken.

Stap 1: Bespreek jouw klacht met de medewerker

  • Ben je ontevreden over een gesprek of een situatie? Of vind je dat we jouw privacy niet goed beschermen? Bespreek dit dan eerst met de medewerker of vrijwilliger. Dat kan je in een gesprek, telefonisch op via de mail doen.
  • Vind je dit lastig? Stuur jouw klacht dan via het klachtenformulier. Vertel ons wat er is gebeurd en om wie het gaat. Wij bekijken de klacht en bespreken dit met de medewerker of vrijwilliger.

Stap 2: Bespreek jouw klacht met de organisatie

  • Ben je nog steeds niet tevreden over de situatie? En lukt het niet om een oplossing te vinden met de medewerker of vrijwilliger?
  • Dan kan je via de mail of telefonisch een gesprek aanvragen bij de leidinggevende van de medewerker of vrijwilliger.
  • Als dat ook niet tot een oplossing leidt, kan je een gesprek aanvragen met de bestuurder.

Stap 3: Bespreek jouw klacht met een externe klachtencommissie

  • Komen we er samen nog steeds niet uit? Dan kan je contact opnemen met een onafhankelijke klachtencommissie.
  • Een groep van drie mensen die niet bij MEE & de Wering werken bekijkt dan jouw klacht. Deze klacht kan je schriftelijk indienen.
  • Hoe dit precies moet kan je lezen in het reglement Externe klachtencommissie.

Ondersteuning nodig?

Wil je jouw klacht met iemand anders buiten MEE & de Wering bespreken? Of wil je begeleiding bij de hierboven benoemde stappen? Dan kan de onafhankelijk vertrouwenspersoon voor klanten je verder helpen. Hier hoef je niet voor te betalen.